Hol vannak már azok az idők, amikor a munkavállaló az egész életét egy adott cégnél dolgozta végig? Az elmúlt 10-15 évben alaposan megváltoztak a trendek: egy nemzetközi felmérés szerint egy átlagember 5-7-szer vált munkahelyet élete során.

Mai, felgyorsult világunkban nincs mire várni, folyamatosan szükség van a fejlődési lehetőségekre, előre, jól behatárolt karrierlépcsőkre, és az időközönkénti, rendszeres fizetésemelés is elvárás. De vajon mi minden kell még ahhoz, hogy hosszú távon hűséges maradjon a munkavállaló cégünkhöz? Most összeszedtünk 5 kritikus tényezőt!

1. Célok

Az élet minden területén fontos, hogy legyenek alaposan és részletesen kidolgozott céljaink. A hatékonyság növelése érdekében a tervezés kulcskérdés mind vezetői, mind munkavállalói szinten. Ha tudjuk merre tartunk, mit szeretnénk elérni és mikorra, akkor az is világossá válik előttünk, hogy tudunk-e hosszú távon gondolkodni a munkahelyünkben, magunkénak érezzük-e az adott feladatkört és látjuk-e magunkat a vállalatnál akár 5-10 év múlva is.

Az előre kitűzött célok a tudatosság alapkövei. Ha egyértelműek számunkra, akkor koncentráltan tudunk dolgozni, és sikereket fogunk elérni, ami az elismerést is automatikusan vonja maga után. Ugye mennyivel jobb egy előre megtervezett úton haladni, mint kapkodni és csapongani a feladatok között?

2. Elvárások

Az elvárások tisztázása kulcskérdés lehet már az első pillanattól kezdődően. Nem hiába tudnak olyan sikeresek lenni a különböző értékesítési területen dolgozó – akár jutalék-alapú fizetéssel rendelkező –, vagy projekt alapon szerződő szakemberek. Motiválja őket, hogy tisztán látják a feladatot, és pontosan tudják, hogy az elvégzett munkáért mit kapnak cserébe. Ha tisztán látjuk a negyed-, fél-, egy éves terveket, sokkal könnyebb motiváltnak és szervezettnek maradni.

Elvárások nélkül sokan azt érezhetjük, hogy csak telnek a napok és látszólag nem alkotunk semmi maradandót. Ezt te is nehezen viselnéd, nem?!

3. Visszajelzés

Ha már célokról és elvárásokról beszéltünk, egyértelműen fontos kitérni a visszajelzések fontosságára. A munkavállaló szempontjából nagyon lényeges pont a megfelelő útmutatás, és a folyamatos, rendszeres feedback. Időről időre szükségszerű a negatív és pozitív elemek átbeszélése, viszont fontos, hogy ez ne váljon egy rutinszerű, „kötelező” napi/heti programmá – elég nevetséges lehet egy „feedback hétfő” -, mert egy idő után hiteltelenné válhat a vezető.

Mindenki szereti, ha egy-egy kimagasló eredményét megdicsérik és elismerik, de ugyanolyan fontos a fejlődés szempontjából a jól megfogalmazott, tanító szándékú kritika is. Csakis így tudunk előre haladni, és folyamatosan tanulni, fejlődni.

Ha kreatív visszajelzést szeretnél adni a kollégáidnak, olvasd el ITT további tippjeinket is!

4. Mentorálás

Hányszor halljuk az interjúkon, hogy az új kolléga „be lett dobva a mélyvízbe”, és teljesen magára maradt a feladatokkal. Sajnos még ma is sok helyen nem fordítanak kellő figyelmet a mentorálási folyamatokra, nem kísérik végig kézen fogva a belépő munkatársat a kezdeti káoszon. Számos vezető úgy gondolja, erre nincs szükség, és egyébként is túl sok idő, ami a termelés és határidők szempontjából pazarlás lenne. Pedig ez nem így van! Egy jól kialakított mentorálási folyamat olyan erős köteléket adhat már az első naptól kezdve, ami pozitív élményként marad meg és sokszorosan megtérül a jövőben.

5. Csapat

Ezt a pontot talán magyaráznunk sem kell. Egy jó csapat a legmonotonabb munkát is fel tudja dobni, ezért nagyon fontos, hogy ne csak szakmai tapasztalatai alapján válasszuk ki leendő munkatársainkat, hanem vegyük figyelembe azt is, hogy jól be tudjon illeszkedni a meglévő csapatba.

Hisz tudjátok: „A jó csapatmunka lényege, hogy mindig van kit hibáztatni.” ?

 

Te is a Nagy Ő-t keresed a munkahelyek között, és fontosak ezek a szempontok? Nézz körül állásajánlataink között!

Ha pozíció alapján választanál: kattints ide!

Ha cég szerint szeretnél válogatni: kattints ide!