1. Tedd a munkatársakat a középpontba és mondd el miért fontos a munkájuk!
A pályázók szeretik tudni, hogy milyen csapathoz tartoznak majd, vannak-e szakmai és személyes szempontból is fontos emberek a cégnél, akiktől tanulhatnak és akikre a cég is büszke lehet.
A jövőbeli munkatársakat is jobban motiválhatja, ha nem csak a cég tevékenységét, kiemelt projektjeit ismerhetik meg, hanem a mögötte lévő embereket is.
A General Electric kampánya a Twitteren keresztül mutatta be a legfontosabb dolgozóikat, akik többek között a rák elleni tudományos küzdelemben is részt vesznek.
2. Legyen egy jó sztorid!
Lehet szó egy jó közös csapatépítő eseményről, tevékenységből fakadó tapasztalatról, a lényeg, hogy megkülönböztessen a konkurenciádtól! Mondd el videóban, a blogotokon, készíts képgalériát a közösségi oldalon róla, említsd meg a jelölteknek, akik hozzátok mennek, a cél az, hogy emlékezzenek rá, hogy miben vagytok mások.
Nem mindig a költséges megoldás a legjobb, néha épp az egyszerűség teheti személyessé az ötletet!
Példaként említhetjük az egyszerűbb megoldások közül a felhőszolgáltatással foglalkozó Rackspace videóját, ahol a cég nem éppen szokványos életébe, eseményeibe nyerhetünk bepillantást, a food truck show-tól a személyes ünneplésekig.
https://www.youtube.com/watch?v=TPYYfaOdTeg
3. Használd a terméked/tevékenységed hirdetési felületként!
Régóta ismert vicc, hogyan zajlik egy IKEA álláshirdetés: kitesznek egy darabokban álló széket és megkérik a jelentkezőt, hogy foglaljon helyet.
Amikor Ausztráliában új IKEA üzletet adtak át, a lapra szerelt bútorok dobozába az összeszerelési rajzokhoz hasonló ábrát tettek álláshirdetéseikkel. Az eredmény összesen 4285 új CV és 280 új alkalmazott volt a cégnél.
Hasonlóan sikeres volt a Microsoft pályázata is, amikor egy kódsorba rejtették a jelentkezésre szolgáló telefonszámot és szintén a saját tevékenységükre hivatkozva, a hirdetés publikálásával egy időben elő is szűrték a jelentkezőket.
További cikkek a témában és a képek forrásai:
Itt, itt és itt.