1. Használd ki a vezetőség karizmájában rejlő lehetőségeket!
A jó munkáltatói márkaépítés egyik legfontosabb ismérve, hogy a szervezet összes szintje bekapcsolódik a folyamatba, melynek első lépcsője maga a vezetőség is.
Egy karizmatikus vezető egyszerre válhat a cég arcává és a munkatársak példaképévé.
Légy vezetőként a vállalat arca, aki állandóságot sugároz, az a személy, aki motiválja és meghallgatja munkavállalóit. Vezetőként törekedj arra, hogy tükrözd vállalatod alapértékeit – mind az ügyfelek, mind a kollégák felé.
Gondoljunk csak Richard Branson-ra, akinek neve összeforrt a Virgin-nel, vagy a Elon Musk-ra és a Tesla-ra.
2. Közösségi kérdezz-felelek! Adj teret a kollégák szakértelmének!
Lehet szakmai csoport, céges oldal a Facebook-on, vagy bármelyik hasonló felület, a lényeg, hogy ne csak egyirányú kommunikációra használd ezeket. Ha teret adsz az ügyfelekkel való párbeszédnek, akkor két dolgot mindenképp tarts szem előtt: reagálj mindig időben és a feltett kérdéseknek legalább 65%-át válaszold meg.
A vevőkkel, felhasználók kérdéseivel való találkozás lehetőséget ad arra is, hogy a cég szakemberei visszajelzéseket kapjanak munkájukról és tudásuk láthatóbbá váljon, ami az ő személyes márkájukat is emelheti, illetve közvetlenebbé teheti a cég és az ügyfelek kapcsolatát.
Példaként említhetjük az Xbox külön erre a célra létrehozott Twitter fiókját Xbox Support néven, melyen keresztül a cég munkatársai segítséget nyújt azoknak a felhasználóknak, akiknek problémájuk van a termékeikkel.
3. Foglald össze egy mondatban!
A nagyvállalatok külön szlogent írnak a munkáltatói márkájuk megkülönböztetésére, hogy ezzel is még egyértelműbbé tegyék milyen értékeket képvisel a cég és milyen filozófia kapcsolódik a toborzásukhoz.
Néhány példa ezek közül:
Disney: Your story could begin here.
Ford: A Place to Show Your Ingenuity Every Day
Starbucks: Opportunity to be more than an employee, to be a partner.
Google: Do cool things that matter.
Korábbi cikkünk a munkáltatói márkaépítés trükkjeiről itt olvasható.