„Annyira elegem van már a HR és recruiter telefonokból!” – ilyen és ehhez hasonló vélemények gyakran fogalmazódnak meg az IT területen dolgozó szakemberektől, miközben a másik oldalon azon gondolkodnak mi lehet a legjobb módja a megszólításnak.
Megkérdeztük a C# fejlesztőket, melyek voltak a legrosszabb tapasztalataik a különböző állásmegkeresésekkel kapcsolatban.
Három, a Microsoft technológiák iránt elhivatott szakember mesélte el a történetét, mi pedig változatlan formában közöljük a véleményüket:
1.)
Imre esetében LinkedIn üzenetben „húzta el a mézes madzagot” egy recruiter, a következő szavakkal: „High-end technology, versenyképes fizetés, fiatalos csapat.” A levelet egy telefonbeszélgetés is követte, ahol továbbra sem árultak el semmi konkrét információt.
A fejlesztő udvariasan elutasította a találkozás lehetőségét, a telefon másik oldalán pedig frusztráltan csak ennyit mondtak: „Hát ilyet is lehet…”
Az ideális megkeresés:
Nem a kommunikációs csatorna számít, hanem a tartalom!
Imre számára szimpatikus a nyugati példa, amikor a pozíció leírásában bemutatják a technológiát, azt, hogy a csapat az elmúlt 3 hónapban mivel foglalkozott, vagy hogyan néz ki egy munkanap, esetleg a fizetési sávot is feltüntetik a hirdetésben. Az egy „extra”, ha a cég nevét is megtudhatja, hogy utána tudjon nézni.
2.)
Laci szenior C# fejlesztőként dolgozott évekig egy cégnél, amikor úgy döntött, hogy vált. A kilépést követő 2 hét múlva a LinkedIn profilja alapján megkereste egy HR-es munkatárs, elindult a kiválasztási folyamat, de csak akkor derült ki a nem megfelelő felkészültség, amikor felajánlotta a tanácsadó, hogy elhelyezi ahhoz a céghez, amelyiktől nemrég jött el…
„Furcsa eset volt” – summázta Laci értetlenül.
Az ideális megkeresés:
Laci fontosnak tartja, hogy már a LinkedIn-en posztolt hirdetés tartalmazzon konkrétumot, és jobban preferálja, ha magától jelentkezhet egy pozícióra. Természetesen az sem probléma, ha megkeresik, de fontos, hogy ne „nyomuljanak”, mást jelent ha „csak” felajánlják a lehetőséget és hagyják, hogy mindenféle nyomás nélkül reagáljon.
3.)
Gábor legrosszabb élménye abból eredt, amikor megkeresték egy olyan feladattal, amit a HR-es szerint „teljesen rászabtak”. Miután felkeltették az érdeklődését, a részletesebb beszélgetésből mégis kiderült hogy a tapasztalata 60-70%-ban nem fedi a keresett személy felé nyújtott elvárásokat.
Az ideális megkeresés:
Gábor inkább LinkedIn-en fogad szívesen ajánlatokat, ez a leggyakoribb kommunikációs csatorna számára, néha azonban jelentkezik egy-egy kiposztolt pozícióra is, ha olyat lát, ami felkeltette az érdeklődését.