Employer branding, azaz, munkáltatói márkaépítés. Habár manapság egyre felkapottabb fogalomként emlegetjük, sokan mégsem tudják, mit is takar pontosan, mire jó, és miért szükséges.

Az tény, hogy a technológia folyamatos fejlődésével egyre nagyobb hangsúly helyeződik az emberre mint értékre, ezért nem mindegy, hogyan bánunk vele. 

Befektetés és megtérülés

Az emberi munkaerő kiválasztási költsége befektetés. Statisztikai számítások szerint átlagosan az új dolgozó kéthavi teljes fizetését teszi ki, ami akár még magasabb összeg is lehet összetettebb szellemi munkát végző szakember esetén. Érdemes azzal is kalkulálni, hogy átlagosan 3 hónap betanítási időt követően tud az új kolléga teljes értékű munkát végezni, de összességében akár az 1 évet is elérheti, mire a befektetett energia és összeg elkezd megtérülni.

Érdemes hát feltenni magunknak a kérdést, mennyibe is kerülne egy pótlás? Mekkora a jelentősége a megtartásnak?

A munkáltatói márka – Elég vonzó a cégem?

Számunkra teljesen világos, hogy a mi cégünk a legjobb a világon. De vajon ezt más is látja? Ránk fog találni, és ellenálhatatlan vágyat fog érezni, hogy nálunk dolgozhasson? A munkáltatói márkaépítés egy állandó és tudatos kommunikációs tevékenység, amely akkor lesz sikeres, ha a leendő kolléga hajlandó engedni az elvárásaiból, azért a márkáért, amit mi képviselünk. Ha a cég mint márkanév többletértéket ad, és ha bevonzza az értékes munkaerőt, ezáltal pedig piaci előnyre teszünk szert.

Természetesen a munkáltatói arculatépítés sem egy csodafegyver, megvannak a veszélyei, és némi kockázatot is rejt. Cikksorozatunkkal alaposan körbejárjuk a témát, és olyan fontos kérdéseket vetünk fel és tárgyalunk ki, mint a konkurenciaelemzés fontossága, a toborzási csatornák és közösségi média ereje, a megtartás és ösztönzés képlete, és a toborzási élmény kialakítása.

Ha kedvet kaptál a témában való elmélyedéshez, és azonnal tudni akarsz mindent, akkor „Munkáltatói márkaépítő” anyagunkat ingyenesen le is töltheted.